České vydání knihy

JÓGA PRO SPORTOVCE

JÓGA PRO SPORTOVCE

v češtině

CESTA KE ZDRAVÍ A UZDRAVENÍ

Pro všechny aktivní sportovce, jogíny i lektory jógy nabízí autor řadu kompenzačních cvičení, cviků zaměřených na rozvoj tělesné i emoční zdatnosti, ale také cvičení vhodné v rámci regenerace a terapie zdravotních obtíží. Čtenář zde nalezne také mnoho podnětů k zamyšlení z jógové filosofie.

PROLISTUJTE SI KNIHOU

O AUTOROVI

B.K.S. IYENGAR byl jedním z největších světových odborníků v oblasti jógy. Zasloužil se o její uvedení na Západ a o to, že se jóga stala fenoménem dnešní doby. Je autorem více než třiceti knih o józe. Jeho nejznámější kniha Light on Yoga byla přeložena do dvaceti jazyků a zůstává mistrovským dílem i po pěti desetiletích. Jóga pro sportovce je sbírkou zkušeností více než osmdesáti let Iyengarova učitelského působení a je určena všem zájemcům o tuto oblast. Lze ji považovat za jednu z jeho nejvíce prakticky zaměřených knih.

V KNIZE SE NAVÍC DOZVÍTE

Díky hlubokému porozumění lidskému tělu a psychice, rozsáhlým zkušenostem a úzkým kontaktům se sportovci, sportovními vědci a trenéry, mohl Iyengar jógové techniky přizpůsobit speciálně potřebám sportovců. 

Kniha velmi dobře ukazuje, jakým způsobem dokáže jóga vytrénovat mysl i tělo a pomoci tak sportovcům k větší hbitosti, síle a soustředění. Pokud ji zařadí do každodenního života a tréninku, získají nejen vyrovnanovst, sílu a neuvěřitelnou pružnost, ale také užitečného pomocníka v oblasti prevence a léčby zranění. Každý, do se do této knihy ponoří, bez ohledu na věk či oblast své působnosti v ní najde hodnotnou inspiraci, jež zlepší jeho zdraví a pocit celkové životní pohody.

 

  • přes 400 fotografií a detailních sekvencí a technik téměř 100 asan a pranayamy a variace s různými pomůckami
  • techniky jak dosáhnout vytrvalosti, hbitosti, výdrže, jak zrelaxovat oči, jak zlepšit soustředění a záměr
  • jak cvičit na cestách, na hřišti, na hotelu, před a po zápase
  • jak udržet v dobrém zdraví kosterně-svalový systém - páteř, ramena, lokty, chodidla, kotníky, kolena a jak uzdravit poranění
  • jak předcházet ve vrcholovém sportu emočním problémům, jak se vyrovnat s dlouhým odloučením od rodiny, a běžným zdravotním obtížím
  • jak předcházet obtížím respiračního a trávicího systému
  • syndrom přetrénování, jak zacházet s jet lagem a změnou klimatu při cestování
  • doporučení pro ženy ve vrcholovém sportu pro období menstruace

SPORTOVCI O IYENGAR JÓZE

„Kromě zjevných benefitů pro fyzické tělo, jako jsou zvýšená flexibilita, posílení hlubokého stabilizačního systému a prevence zranění, mi cvičení jógy pomáhá i jinak, skrytěji. Postupné změny, které přicházejí s delšími výdržemi a kvalitnějším provedením ásan, zklidňují mysl a zvětšují vnitřní prostor. Cvičenec jógy tak zažívá lepší koncentraci a sebeuvědomění, které jistě může využít při jakémkoliv sportovním zapojení.“
Jan KřivánekProfesionální hráč basketballu
„Vyzkoušela jsem mnoho odvětví jógy, ale podle mého názoru je Iyengarova jóga zaručeně nejlepší. Měla jsem velké problémy a bolesti zad kvůli každodennímu tenisovému tréninku a jednostranné zátěži. Díky Iyengarově józe jsem zpevnila své svaly, hlavně kolem páteře, a protáhla všechny svaly zkrácené z tenisu.”
Nikola FraňkováProfesionální tenistka
Kniha je přehledná, inspirující a příjemně protkaná filozofií. Své si v ní najde jak učitel, tak i žák jógy. Myslím, že nabízí i srozumitelné projasnění sportovcům, kteří jógu nepraktikují. Určitě koupě nelituji!
Veronika Z.Majitelka jóga studia

Objednávka