23/1/2017 Raya „Krátká epizoda o skákání a dynamice v Iyengar józe“

Intermediate 2, Thursday 6pm class

Viděli jste video kde Iyengar s malou skupinou rychle skáče? Pokud ne, je zde 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=SgEC9uxFDQo

S Rayou jsme sice neskákali do Bakasany, ale skákali jsme skoro celou lekci všechny stojné.

Co napsat…jsem ráda, že jsem cvičila, tohle se nedá vyčíst ani z knihy ani z žádnýho blogu, uvádím pro kolegy, kteří vědí jak a co, takže kdo to bude chtít se mnou vyzkoušet, bude na to intensive či lekce pro lidi, který už nějakou dobu cvičí iyengar a mají základní rozhýbání, jinak běžný ztuhlý člověk se jen v té rychlosti plácá a nemá to význam, a může si ublížit. Proto si tolik lidí ubližuje na rychlých vinyasách, protože na to nejsou vůbec ready, navíc když přichází na jogu už s nějakou potíží, byť ne plně projevenou. Určitě to není pro starý lidi, lidi se zraněními, ani úplné začátečníky – pokud tak v mnohem mírnější podobě.

Typ praxe je různý. V Iyengar metodě můžete zažít nespočet způsobů vedení, nespočet typů lekcí, podle toho co chce učitel předat či na čem pracovat. Toto byla dost dynamická a intenzivní praxe ve zběsilém tempu, která je v protikladu obecnému mínění (co jsem doposud vnímala, že lidi říkají o IY, že je pro staré lidi, nebo pro nemocné a že je pomalá, nebo že tam je hromady pomůcek) Oproti tomu jsme v pátek odpoledne v malé skupině praktikovali s Devki Desai, a vedla nás rovnou k sattvické vnitřní praxi, bez úprav těla, bez silové práce, bez rychlosti, se zavřenýma očima téměř celou dobu, zakončili jsme meditací na 8 čaker. Úplne jiný stav bytí.

Takže jestli jsme udělali tak 500-1000 skoků za těch 90 min, netuším… Po 15 min mám pocit, že zdechnu, ale nějak zázračně se mění v mysli to nastavení z nemůžu, bolí mě svaly, na jééé ještě chci skákat… (pozn. o den později nemohu vstát, ploužím se a jediné na co se zmůžu je restorativní praxe, a nejsem sama :D, o dva dny později nemůžu zvednout ruce)

warning: komentáře mezi sekvencí

No instructions prayers

thick mats, with sticky mat over

like Shuttle bus service Mumbai to Pune – flow, one movement finishes, the other begins, no stopping, one bus comes next goes, all 6x counts, fast or faster, resting in UTT in between so that mind calms and cools down – u will decide according to your capacity, where you go, anytime you will stop and go back to do standings, dont get too ambicious

UH – UTT

UH – AMS

UH – AMS – UMS – AMS – UH

UMS – CHD

UH – jump to CHD – UMS – AMS – UTT – concave back- UH – sequence given in LOY – what?

UH – UTT – UPEP (urdhva prasarita ekapadasana) as a pendulum arms go down, leg goes up (right leg up 3x, left leg up 3x, then alternate so 12 together)

zdechnu…

UTT for rest 1min

From AMS – Jump to UPEP bend elbows head down – Rleg up 3x, Lleg up 3x then alternate – so left shoots first fwd, righ goes up, then bend elbows and jump to AMS

UTT for rest

Jump to UPEP – jump to CHD – UMS – AMS – UTT – UH

UTT – vysvobozující utišení z intenzity

From AMS – shift on mat to left, jump to UTTHITA Trikonasana, so hand appears inside ankle, back foot travels to the line of the mat, heel on floor lower, so more weight on heel to rotate the outer leg and so body to lift arm up

3x R, 3xL, then 3x alternate, UTT rest

From AMS – Utthita Parsva Konasana – also on side of mat – now those who want mats away, and use those lines on the floor, so you land exactly on the line (front heel, back foot middle arch)

Studená podlaha krásně chladí horký chodidla 🙂 a skoky začínají jít dobře, mám totálně neschopnou levou stranu těla – wow takový rozdíl!

Rleg 3x, Lleg 3x, then alternate legs 3x (so 12 jumps), UTT rest

Now jumps in center of hands, so that hand appears on the outside of foot, here if you can, keep full palm on the floor, at least for jums to and from AMS – its a must, again 3,3, 3alternate

Utthita parsva Konasana, hand on the outside, Rleg 3x, Lleg 3x, alternate legs 3x

From AMS – jump to Vírabhadrasana 1, Rleg 3x, Lleg 3x, alternate 3x

AMS – jump to Ardha Chandrasana – 3,3, alternate legs

Rest in UTT in between, head down to help you cool down

Dandasana

Dandasana to Lolasana, pelvis between arms and forward R3, L3x alternate – people hopeless and giving up – People over 40 can take blocks

Navasana to Lolasana jump back to AMS and back to Navasana 3R, 3L

Zoufalství 🙂 Lidi začínají házet tiché pohledy jak mezi sebou tak směrem k Rayovi

Eka Hasta bhujasana – lift and rock 3x back and forth (lower let if you cant lift right away, first bend then lift) R and L

Eka hasta bhujasana Rside, other leg cross in ankle and go up and down with arms, then L

UTT – Bhujapidasana (obrázek dole) – hold outer arms with legs, lift up and cross, and recross without going down, recross 4x

Titibhasana – 3 attempts – gather your body with the thighs then lift the legs, keep your diaphragm near the back

Bakasana – from malasana 2, gather yourself with your thighs, then elbows back to lock the legs to your body more, head down, tip toes on floor then lift, proces, 3 attempts

Bakasana – who wants to try – 2 belts to tie ankle/lower shin and upper root of the thigh – uf!

(nejde to jít nahoru, protože zadek je najednou u pat :)) it is your responsibility, if you break your nose, or fall on head, so take blanket or know when to stop, and dont do crazy things at home

Kdo chce zkusit: Pravá noha Eka Hasta bhujasana a levá noha Malasana /bakasana a vzepřít se na rukou a nahoře přehazovat nohy 🙂

Lidi už většinou sedí jak z vyčerpání tak z toho, že už nemají další tělesnou kapacitu natvarovat tělo a tady už se končí.

Final quick sequence –

UH – UTTK – Malasana – Halasana (arms all the time in UH – even in Halasana) multiple times

Paschimott.- Hala – Paschimott.

Then in one flow – UH to Hala – UH – Hala 4x fast

Supta Baddha Konasana – arms holding elbows behind head

Supta Swastikasana R, L cross

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.